- WiseBuy - Sonic Forces Xbox One

שתף באמצעות:

סקירת wisebuy - משחק ל X-Box Xbox One Sonic Forces

הטוב
  • חווית משחק מהירה ומקורית
  • מעבר מלהיב בין דו מימד לתלת מימד
  • התאמה אישית של הדמות
הרע
  • עיצוב שלבים לא אחיד ברמתו
  • שליטה בעייתית על תנועת הדמות
  • אורך חיי משחק קצרים מאוד
בשורה התחתונה
לא תמצאו כאן עלילה מפותחת, משחקיות שאינה חוזרת על עצמה או אורך חיי משחק נדיבים, אבל ככותר פעולה קליל ומהיר, Sonic Forces מספק את הסחורה ולעיתים זה מספיק. מומלץ בעיקר לחובבי הקיפוד המפורסם ומכורי משחקי פלטפורמה שלא חוששים מחוויית משחק מהירה ונטולת מחויבות.
הקדמה
המשחק Sonic Forces הוא כותר פלטפורמה שפותח על ידי חברת המשחקים היפנית Sonic Team והושק על ידי SEGA ב-7 בנובמבר, במסגרת סדרת המשחקים המפורסמת של סוניק הקיפוד. הפעם על סוניק וחבריו הוטלה המשימה להחזיר את העולם לקדמותו, עליו מנסה להשתלט האויב הנצחי, דוקטור אגמן. המשחק זמין למחשב האישי, Nintendo Switch, PlayStation 4 ו-Xbox One, שגרסתו נבדקה בסקירה זו.

עלילה (50%)

6.5
קשה לצפות ממשחק הפלטפורמה המפורסם לעלילה של ממש, אבל המפתחים איכשהו הצליחו להמציא כאן סיפור: אחרי שסוניק נכלא, דוקטור אגמן וחבורת רשעיו הצליחו לכבוש את העולם באין מפריע. כעת שסוניק השתחרר, הוא וחבריו יוצאים להשיב את העולם לקדמותו, דרך השלמת שלבים והבסת בוסים סדרתית. כמו שאפשר להבין, העלילה לא מתוחכמת מדי וגם לא מתיימרת להיות כזו. האקשן המהיר מהווה חלופה לסיפור יומרני או עמוק מדי ולא נותר אלא להיערך למבול של טקסטים קלישאתיים בסגנון "עליי להגן על חבריי!", "לא תביס אותי שוב, סוניק" ודומיו.

גרפיקה וסאונד (25%)

7
שלבי המשחק מעוצבים נפלא, גם אם הצבעוניות שלהן מעט ילדותית וצעקנית להחריד: ברחנו מהכלא של אגמן, נקלענו ליערות ג'ונגל מיסטי ולחמנו בבוסים ענקיים במרכז הירח. עיצוב השלבים מושקע אך בבירור לא אחיד ברמתו; שלב הקזינו מואר וחגיגי אך לא מספיק מפורט וקצר נורא. גם שלב Green Hill הקלאסי קפץ להופעת אורח ומשחזר את הגבעות המשובצות בדיוק מרהיב אבל אין יותר מדי שלבים שמצליחים לשמור על אותה רמת השתאות משלב כה ססגוני ומלא חיים.



גם באגף הסאונד אלא תצפו ליותר מדי: שנות ה-90 חוזרת עם מוזיקה קופצנית ומצועצעת שאמנם מאוד מתאימה לקצב המשחק אבל גרמה לנו להתעצבן מוקדם מהרגיל. המוזיקה משתנה בהתאם לסיטואציה כמובן, בין אם מדובר בעוד קרב בוס או בבחירת משימות ברחבי הגלובוס, אבל בשום שלב לא בולטת או מקורית בייחודה. הדיבובים גנריים למדי, ללא דמות שזכורה לטובה בזכות קטעים קומיים שנונים או רשעות נבזית שאי אפשר לשכוח.

משחקיות (25%)

7.5
כמסורת סדרת המשחקים, קצב המשחק ב- Sonic Forces מהיר מאוד ולשחקן לא ניתן יותר מדי זמן לחשוב: מטבעות נאספים בזריזות, אויבים מובסים ברגע ובשלבי המהירות המואצת שום עין אנושית לא יכולה לעקוב אחר המתרחש במסך הזועק בצבעים מרצדים שנראים כמו סיוט לחולי אפילפסיה. סגנון המשחק נע בין שני מצבים, דו מימד ותלת מימד, המשתלבים נהדר ומציפים כל פעם זיכרונות מתוקים שמחזירים את השחקן למשחק הפלטפורמה הנהדר עליו גדלו מיליוני ילדים. זה לא אומר שהמנגנון עובד מושלם: נפילות אקראיות, רגישות יתר של תזוזת הדמות וריצה ישירה לתהום הן רק חלק מרצף תופעות מתסכלות שכבר שהתרגלנו אליהם בשלבים הראשונים, בלית ברירה. החוויה בעיקר לא הוגנת ומייאשת להחריד – גם אם תמיד חוזרים לנקודת התחלה די קרובה, בקרבות בוסים למשל ברוב הפעמים נאלצנו לחזור להתחלה, שלא לדבר על העובדה שהנפילות הסתמיות פוגעות בתוצאת השלב הסופית בצורה משמעותית.

המעבר בין המשימות ליניארי ולא נתון להעדפת השחקן, כאשר מדי פעם הוזעקנו לקריאות מצוקה מצד חבריו של סוניק ונקראנו לחזור למשימות שכבר ביקרנו בהם. לצערנו, משימות החירום הספונטניות התגלו כעוד-מאותו-דבר, עם אויבים זהים ותגמול דומה שלא מהווים תירוץ מספיק טוב לענות לאותן קריאות שהופיעו לאחר מכן. מדי פעם מתחלפות משימות צדדיות כמו החלפת X פריטי לבוש או השלמת משימה ספציפית בפחות מכמה דקות, אך מערכת ההישגים פשוט לא מספיק מעניינת או חשובה מספיק בכדי לעקוב אחריה.



אפשרויות התאמה אישית של הדמות שלנו, שתלווה את הקמפיין, לא היו רחבות מדי: ניתן לבחור את סוג הדמות (קיפוד, חתול, דוב, ארנב ועוד), צבע עיניים, מהלך מיוחד ועוד כמה משתנים קטנים שאמורים להפוך את המשחק לחוויה יותר אישית אך בפועל לא באמת מעניקים איזשהו ביטוי ייחודי מלבד שינוי קוסמטי. בין שלב לשלב זכינו בתלבושות חדשות, כמו כפפות צבעוניות, מגפי עבודה חומים או זוג מכנסיים משופשפים, אשר מהווים בעיקר שינויי אופנה מינוריים ולא שיפור של הדמות עצמה. לעיתים החלפת תלבושות מזכה בהשלמת הישגים, אבל פרט לכך, אין בפריטי הלבוש משהו מרגש למדי. תוספת מבורכת שכן מעניקה ערך למשחק הוא ה-Wispon, מעין כלי נשק המשמש להביס את היריבים השגרתיים במהלך השלבים. במקרה של ה-Wispon, יש אפילו טעם בלחזור על מסכים שכבר השלמנו, בעיקר כדי לשפר תוצאה באופן משמעותי ולחשוף אזורים שטרם נגלו אך כאמור, קשה לומר אם התוספת מחזיקה מים ומנפחת את השלבים בעוד אופי שיגרום לשחקנים אחרים שמיצו את השלב, לרצות לחזור אליהם שוב ולגלות את אותם אזורים שטרם נחשפו.



באשר לאתגר הקיים במשחק, קיימות שתי רמות קושי בלבד, שאמורות להספיק לרוב השחקנים. צריך לזכור שעדיין מדובר במשחק חביב אשר פונה גם לילדים, כך שבשום שלב הדמות לא תמות ותמיד מצאנו עצמנו חוזרים לנקודת התחלה מסוימת, כך שאתגר אמיתי לא תמצאו כאן. קרבות הבוסים עלולים טיפה לייאש שחקנים חסרי סבלנות אבל מהרגע שלומדים את שיטת הלחימה הייחודית להם, הדרך להבסתם די מהירה.

גם מאורך המשחק לא יצאנו מרוצים: בתוך כמעט 4 שעות סיימנו את כל משימות העלילה הראשית. ניתן כמובן לחזור על השלבים ולשפר את התוצאה ברמת קושי שונה ובדמויות אחרות, אך לא מצאנו בכך עניין רב מדי; החוויה נותרת די זהה וההבדלים המזעריים לא באמת משמעותיים מספיק בכדי לחזור על אותו שלב שוב ושוב, גם אם המשחק מאוד מעודד לשפר תוצאות ולהשיג דירוג מיטבי בסיבוב הבא.