- WiseBuy - Mi Electric Scooter Xiaomi

שתף באמצעות:

קורקינט Xiaomi Mi Electric Scooter Mijia M365 שיאומי

סקירת wisebuy - קורקינט Xiaomi Mi Electric Scooter Mijia M365 שיאומי

הטוב
  • קל משקל יחסית
  • קל מאוד לשימוש
  • ניתן להגדרה באפליקציה
הרע
  • תאוצה לא לינארית
  • אין בולמי זעזועים
  • בלמים בינוניים
בשורה התחתונה
פתרונות תחבורה עירוניים פשוטים כמו ה-Mi Scooter יכולים להיות ייתרון עצום לאלו המתניידים באזורים צפופים ומוכי פקקים, וגם לאלו המבקשים לנוע בתוך יישוביים כפריים שבהם כל שירות ציבורי דורש נסיעה ברכב. ה-Mi Scooter הוא קורקינט מוצלח, איכותי ונוח למדי. אך היעדר בולמי זעזועים ובלמים חלשים מגבילים את השימוש בו לאזורים שבהם יש שביל אופניים סלול או כביש חדש ותקין, ולא כזה שיש בו בורות והפרעות, שכן אלה יהפכו את הנסיעה למרטיטת עצמות.

הקורקינט של שיאומי מבטיח להיות כלי הרכב האישי שלכם וגם מקיים ועושה זאת במחיר טוב למדי. אנחנו מאוד אהבנו.
הקדמה

אחרי ההוברבורדים המסוכנים, קורקינטים חשמליים (גלגינוע אם תהיתם) הפכו ללהיט התורן בתחום התחבורה האישית. עם סוללות איכותיות שלא מתפוצצות, בלמים, תאורה ומשקל עצמי נמוך, ה-Xiaomi Mi Scooter הוא אחד הפופולריים בשוק. עם מנוע 250W המגיע עד 25 קמ"ש, תאורה חזקה ובלם דיסק וניהול מאפליקציה, הסקוטר של שיאומי מתיימר להיות גם אחד הטובים ביותר.


תודה לחנות XI Store על השאלת המכשיר לסקירה.






נוחות השימוש (45%)

9.5

קורקינט חשמלי הוא כלי רכב המורכב משני גלגלים המורכבים בטור, כשאחד הגלגלים מממונע וישנו בלם מסוג כלשהו באחד הגלגלים לפחות. בדגם זה הגלגל הקדמי מכיל את המנוע, כשישנו בלם דיסק אחורי שהגיע במשלוח דיי משוחרר לטעמנו, כשבמקביל המנוע עצמו משמש כבלם נוסף, והוא מופעל לפי מידת המשיכה בידית הבלם. 




כדי להתחיל בנסיעה יש לדחוף את הקורקינט רגלית למהירות מינימלית של כ-5 קמ"ש ורק אז ללחוץ על המצערת. אם תנסו להפעיל אותו מעמידה המצערת לא תעשה דבר. זה חלק מהתקנות של כלי התחבורה הללו שמגדירים את הקורקינט כמנוע עזר ולא ככלי רכב. כמו כן, זה חוסך לא מעט בסוללה אז לא נורא.


ניהול האנרגיה במהירות נמוכה נע בתפר שבין אומנות למיומנות שכן, התגובה של המנוע לא לינארית בעליל כך שבמהירות איטית כמו כזו שאופיינית אם אתם מלווים הולך, תוביל לתגובה מאוד איטית לעוצמה, מה שגורם למשתמש ללחוץ את ה"גז" עד הסוף, רק כדי ששנייה אחרי המנוע פתאום ימריא - מה שיכול לגרום לאיבוד שליטה.




המצערת ניתנת לשליטה על ידי האגודל הימני של הרוכב כשישנה אופציה מאוד חביבה של בקרת שיוט כך שאם תחזיקו את המצערת על מצב מסויים במשך 5 שניות, יושמע צפצוף והקורקינט ימשיך במהירות הזו עד שתלחצו שוב על הגז או על הברקס. כאן מצאנו את עצמנו לא פעם בדיוק מגיעים למעבר חצייה כשבדיוק המנוע נכנס לבקרת שיוט ואנחנו כלל לא התכוונו להשתמש בבלם כדי לעצור אלא רק לעזוב את המצערת. בואו נאמר שזה יכול להיות מעט מלחיץ כשהשקורקינט ממשיך למשוך קדימה כשאתם מצפים שהוא יאט.




על הקורקינט תמצאו פעמון מתכת סטנדרטי, כשאותו צלצלן שמכה בפעמון הוא החלק שמתחבר לחלק האחורי של הקורקינט בזמן שהוא מקופל. בדגם שקיבלנו לסקירה הפעמון היה מוברג כה חזק שרק צליל אטום וחלק בקע ממנו כשהקשנו עליו. כששחררנו את הבורג, הפעמון הרעיש בלי הפסקה כתוצאה מהרטט ששביל האבנים המשתלבות גרם לו אז אל תסמכו עליו.


ל-Mi Scooter שני צמיגים מנופחים באוויר שמגיעים מותקנים ומנופחים ישר באריזה, כשישנם עוד צמד צמיגים וונטיל מאריך ארוזים יחד בקופסה. את לחץ האוויר הנדרש לצמיגים הללו לא הצלחנו לגלות.


במרכז הכידון ישנה תאורת לד חזקה במיוחד שניתנת להדלקה לפי בחירה. בחלקו האחורי של הקורקינט ישנה תאורת בלם אדומה שאותה ניתן להגדיר על ידי האפליקציה כדי שתפעל באופן קבוע, אם תרצו. בזמן בלימה האור האדום מהבהב ולטעמנו זו תכונה מאוד מוצלחת שבאמת תורמת לבטיחות.

ביצועים וקישוריות (30%)

9

המהירות המקסימלית המוצהרת היא 25 קמ"ש אך אנחנו, במשקל של כ-80 קילו לא הצלחנו לעבור את ה-21 קמ"ש שזה גם בסדר גמור. החלק הכי מפתיע היה היכולת של המי סקוטר בדרכי עפר. אמנם נקשו לנו השיניים והרגליים כל הדרך אבל הוא הצליח לנסוע היטב בצורה מעוררת התפעלות.




בעוד ש-20 וקצת קמ"ש מרגיש איטי למדי בשבילי אופניים פתוחים, בסביבה צפופה יותר כמו נסיעה על המדרכה (וברור לנו שתיסעו שם למרות החוק שאומר אחרת), אותה מהירות בצמוד למבנים שמהם יכולים לצאת אנשים בלי התראה או מדרכה שיש בה הולכי רגל, גרמה לנו לחשוב שוב ושוב על ביצועי הבלמים הבינוניים. במבחן בלימה שעשינו, מצאנו שגם במהירות ממוצעת, הסיכוי שלכם לבלום בהצלחה ולא לפגוע במי שזה יהיה שצץ לפניכם במרחק של 5 מטרים ומטה הוא דיי קלוש.


השיפוע המקסמילי על פי החברה עומד על 14% אך העניין הזה מאוד תלוי במשקל שלכם וכמה תנופה צברתם. אנחנו נתקלנו בלא מעט מצבים שדרשו מאיתנו לרדת מהקורקינט באמצע הדרך או לקחת תנופה בריאה כדי לעלות את השיפוע.




לקורקינט דירוג עמידות במים של IP54 כך שאם אתם במקרה נוסעים בסביבה של שלוליות או אם קצת מטפטף סביבכם זה יכול להיות בסדר גמור, אך אל תנסו לנסוע ישירות דרך השלולית כך שחלקי המכשיר לא יטבלו במים. כמו כן, פתח הטעינה נמצא בחלקו התחתון של הקורקינט, ואמנם הוא מכוסה במכסה גומי, אך הוא עדיין לא אטום למים.




סוללה ואבטחה (25%)

9

הסוללה מובנית בחלקו התחתון של הקורקינט תספיק על פי היצרן לכ-30 קילומטר אך בפועל זה משתנה מאוד לפי המשקל שלכם, הטמפרטורה בחוץ, הרוח וכמות השיפועים וחומרתם בנסיעה שלכם. בפועל הגענו לאזור ה-20 קילומטר לפני שהרגשנו דחף לטעון את המכשיר כך שהוא יכל להמשיך עוד, אבל לא רצינו להיתקע באמצע הדרך.




אם תרצו להאריך את טווח הנסיעה בכל טעינה, תוכלו להפעיל את מצב הטעינה מחדש שמגביל את מהירות התאוצה ומשתמש בכל בלימה באנרגיה הנוצרת מסיבוב הגלגל. הבעיה המרכזית כאן היא האיטיות הדרמטית שבה הקורקינט נוסע כשהוא על מצב זה, שכן הנסיעה הופכת לכל כך איטית שזה מתסכל.


דרך האפליקציה הייעודית ניתן להגדיר כל מיני פרמטרים של הקורקינט ובין השאר גם לנוע אותו דיגיטלית. אותה נעילה מונעת ממישהו אחר להשתמש בו כקורקינט חשמלי, כשהמנוע החשמלי לא מניע אלא בולם ומושמע צפצוף מהמכשיר עצמו. כמו כן, אם אתם באזור המכשיר ועדיין מחוברים אליו דרך בלוטות' (שלו טווח מאוד מוגבל), תתקבל התראה באפליקציה.