- WiseBuy - Crash Bandicoot N. Sane Trilogy Xbox One

שתף באמצעות:

משחק ל X-Box Xbox One Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

סקירת wisebuy - משחק ל X-Box Xbox One Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

הטוב
  • נוסטלגי וממכר
  • שלבים יפיפיים ומפותחים
  • נאמן למקור ויתאים מאוד לחובבי הסדרה
הרע
  • ילדותי, לא בטוח שירגש שחקנים צעירים
  • משחקיות פשוטה למדי
  • ללא משחק ברשת
בשורה התחתונה
שלושת משחקי העבר ב- Crash Bandicoot N. Sane Trilogy הוכיחו שקראש הזדקן היטב, בזכות משחק פלטפורמה קליל, מאתגר ולא מחייב שהופך את חווית המשחק בו למהנה למדי. צריך לזכור שיתרונו הוא גם חסרונו: אנחנו לא בטוחים ששחקנים צעירים ימצאו מה לעשות כאן, גם בהיעדר תחושת הנוסטלגיה שתורמת המון לאווירה, וגם בשל העובדה שעדיין מדובר בכותר פלטפורמה – ז'אנר שימיו הזוהרים מאחוריו. מומלץ בעיקר לחובבי הז'אנר ומעריציו של הבנדיקוט המפורסם.
הקדמה
המשחק Crash Bandicoot N. Sane Trilogy שוחרר ביוני 2018 על ידי Activision ופותח על ידי Vicarious Visions, אשר מחזיר את הבנדיקוט המוכר והאהוב בגרסת 2018. המשחק כולל את שלושת המשחקים הראשונים בסדרה ויציע שיפורי מערכת וגרפיקה. אחרי שה-PlayStation 4 נהנה מהבכורה וקיבל את המשחק כבר ביוני 2017, כעת גם הפלטפורמות Nintendo Switch, Xbox One והמחשב האישי זוכות לגרסה משלהן.

משחק ברשת (מולטיפלייר) (15%)

6.5

המשחק אינו תומך במשחק ברשת – חיסרון מצער שהיה יכול להעניק למשחק עוד שעות רבות של הנאה. נכון שגם בזמנו המשחק יצא ללא אופציית משחק עם שחקנים בשר ודם אך מרגיש כי דווקא כאן מפתחי המשחק פספסו הזדמנות פז להציג לאוהדי המותג משחקיות חדשה ומפותחת בה שחקנים ברחבי העולם משתפים פעולה או לכל הפחות משווים תוצאות בשלבי המשחק, אל מול לוח תוצאות מקוון או כל פתרון יצירתי שהיה מעודד קהילתיות סביב הבנדיקוט המוכר והאהוב.

עלילה (40%)

7

כמשחק פלטפורמה משעשע ופשוט, אין מה לצפות לעלילה סוחפת או כזו שתשאיר בנו חותם. איך לא, הנבל דוקטור ניו קורטקס מאיים לכבוש את העולם ומי אם לא קראש בנדיקוט היחיד שיכול לעצור אותו, דרך שימוש בטכניקות קפיצה וסחרור על סדרות של אויבים, שיובילו אותנו למפגש מולו, עד להבסתו. כמו שאפשר לנחש, אין כאן טקסטים שנונים או מטאפורות עמוקות – המשחק, שבזמנו נועד לקהל הצעיר, ממשיך ליצור אווירה קלילה שרק מהווה תירוץ לשאר קטעי האקשן שיגיעו אחריו. למשתמשים מתקדמים זה כנראה לא יספיק, אם כי צריך לזכור שמדובר במשחק שמתחילה פונה בעיקר לקהל שכבר מכיר את הכותר מעברו ובוגר מטבעו כך שהעלילה, בנאלית ככל שתהיה, מקבלת גיבוי מערך נוסטלגי אשר חסין לביקורת קשה מדי בכל הנוגע לסיפור.


גרפיקה וסאונד (25%)

8.5

טיפול במשחקים נוסטלגיים הוא עניין מסוכן – שחקנים נוטים לגלות אמפתיה מוגברת כלפי אותם כותרי עבר, גם אם לא תמיד מוצדקת, ועל המפתחים האחריות ליצור את אותו משחק, עם שיפור גרפי שמצד אחד לא יפגע במקור ומצד שני ישכנע אותנו שמדובר בשינוי מהותי. לשמחתנו, כאן מפתחי המשחק עשו עבודה נהדרת בשחזור החוויה הנפלאה שידעו להציע משחקי המקור בשעתם: הגרפיקה נשמרה בדיוק כפי שזכרנו, כמובן עם פירוט עמוק יותר, הוספת צבעים וגוונים הן לקראש והן לאויבים, קטעי הסאונד חדים ועמוקים יותר וגם האפקטים השתפרו פלאים, מתנועת המים ועד להשתקפות דמויות בקרח הדק. המנגינה ברקע כיפית ומשתלבת היטב בחגיגת הפעולה שהנחילו המפתחים בכל רגע במהלך המשחק – היא קופצנית, מצועצעת כנדרש אבל תואמת את עצמה לסיטואציות בהצלחה: מבריחה מסלע ענק הדוהר לעברנו, דרך עוד שלב בוס מלחיץ ועד לקטע בונוס מהיר.



גם על עיצוב השלבים ראוי לחלק שבחים: אין תפאורה שמפתחי N. Sane Trilogy לא טרחו לבנות מאפס: מרדף מכוניות באמצע המדבר הצחיח, שיטוט ביערות טסמניה, מרוץ סירות מנוע, רכיבה על טיגריס בחומה הסינית, צלילה והתחמקות מכרישי ענק באוקיינוס ועוד. השלבים עצמם מאוד מפורטים ונראים מצוין, ולאו דווקא נדרשת המילה האחרונה של כרטיסי המסך כדי להציג אותם בשיא יופיים, מטווח הצבעים הנדיב ועד לטקסטורות החלקות שמיישרות קו עם סטנדרט הגרפיקה המצופה ממשחק שהושק ב-2018.

משחקיות (20%)

8.5

כל שחקן עבר יודע שאין רגע דל במשחקיות של Crash Bandicoot: כמשחק פלטפורמה קלאסי, על השחקן לנתר מעל מכשולים, לסחרר אויבים, לברוח מסלעי ענק ולהצליח ברגע האחרון להתחמק מבול עץ דוקרני באותם 20 שניות תמימות. המשחקיות לא מותירה את השחקן דומם בשום שלב ושחקנים שאוהבים להימנע מאתגרים מייאשים לא ימצאו כאן את מבוקשם. מצד שני, התסכול הכל-כך מוכר מעוד רגע שלא צלח מתגמל ומעצבן להחריד – ורק כשהצלחנו בפעם השביעית לבצע רצף קפיצות מוצלח למדנו סיפוק מהו, ונזכרנו כיצד משחק פלטפורמה מהאסכולה הישנה יודע לספק את אותו רגע מתגמל שלא הצלחנו להשיג מאף משחק אחר.



כשחקנים שגדלו על משחקי Crash Bandicoot, וזה עלול להישמע כמו קלישאה, הכל חזר אלינו ברגע וההרגשה הייתה ממש כמו לרכב על אופניים. הקפיצות בגובה הנכון וברגע המתאים, הפעלת המתגים, סדר ההתחמקות מסדרת מכשולים – אין שחקן Crash Bandicoot אמיתי שלא יידע על מה מדובר ברגע שיתחיל לשחק. באותה נשימה והתרגשות עדיין צריך לזכור שהמשחקיות פשוטה מאוד: קפיצה על אויבים, קופסאות ומחסומים כדי לעקוף אותם הם לא המשחקיות המפותחת ביותר שתצליחו למצוא, בטח כשמתחשבים במשחקי אסטרטגיה או בנייה מורכבים שדורשים מחשבה של ממש.

למרות המשחקיות הפשוטה יחסית, שעלולה להישמע כקלילה, אל תטעו: רמת הקושי במשחק לא קלה, אפילו לא לשחקנים מתקדמים ושלבים מסוימים דרשו מאתנו זמן לא מבוטל במציאות הדרך הנכונה ביותר לסיים עוד סדרת מכשולים מעצבנת שאיימה להרתיח אותנו מרוב פסילות שצברנו. לפחות שיטת השמירות סלחנית ומאפשרת להגיע לרוב השלבים המתקדמים בלחיצת כפתור מהירה, מבלי לחזור יותר מדי אחורה, לשלבים הראשונים במשחק.


היו שני עניינים טכניים שטיפה קלקלו את החגיגה: הראשון התבטא במסכי טעינה, ויש לא מעט מהם. הם מופיעים לאחר בחירת משחק, במעבר בין שלבים, רגע לפני קטע מעבר, ולמרות שהם אורכים רק כמה שניות, עדיין לא ברורה ההשתהות הסדרתית הזאת. לא מדובר במשחק "כבד מדי" כך שלא מצאנו הצדקה להמתנות הללו, קצרות ככל שיהיו. במשחק שמתיימר להציע אקשן מהיר ונטול קטיעות, החוויה נפגמת פי כמה. העניין הטכני השני חמור בהרבה: מסתבר שישנו באג מוכר הפוגע רק במשתמשי המקלדת/עכבר, אשר גורם למשחק ברקע אקראי להיתקע על כפתור מסוים, כלומר הדמות הראשית מסוגלת להמשיך להתקדם לכיוון מסוים למרות שהכפתור אינו לחוץ. אחרי בדיקה זריזה ברשת גילינו שחיבור מקלדת אלחוטית פותרת את הבעיה, אך ברור שמדובר ב"פתרון פלסטר" ונכון לכתיבת שורות אלו טרם שוחרר עדכון שיפתור את הבעיה החמורה, שגרמה לנו לדמות שלנו להיפסל שוב ושוב עד שהצלחנו למצוא את הפתרון לבעיה.