סקירת wisebuy - משחק מחשב משחק מחשב World of Warcraft Battle For Azeroth
- שישה אזורים חדשים לחקור
- מצב War mode משכלל את שדה הקרב
- עשיר בתוכן
- מצב רשת מתקדם ועמוס בשחקנים
- עלילה מושקעת אך בנאלית
- תקלות טכניות לסירוגין
- חווית משחק "מסורתית" יותר
- ביצועי גרפיקה נמוכים, שלא השתנו שנים
איך לא, עלילת חבילת ההרחבה נעה שוב על טווח האיבה העזה בין צבא ה-The Alliance בראשות בני האדם ושאר הגזעים מול The Horde, שנוסד מגזע האורקים המפורסם. בסיפור המרכזי תמצאו את כל הנרטיבים הנדרשים שהופכים עלילה בדיונית למופרכת, סוחפת ומלחמתית ככל הניתן: זה מתחיל בתאוות בצע של סמכות, מתגלגל לנקמה וכמובן – הרצון של כל שבט לשלוט על השני. בדרך כלל Blizzard נמנעת מלקחת צד במריבה רבת השנים ולא מציגה אף גורם חיובי בוויכוח כדי לשמור על מתח ודילמה מוסרית, אלא שהפעם בבירור The Horde הם האשמים בפריצת מלחמה נוספת. אל דאגה: בסופו של יום לא תימנע מכם האופציה לשחוט אויבים רבים ככל הניתן, וכשהחרב מתנופפת בלי הבחנה, אין באמת יכול להבדיל בין יריב לחבר – העיקר שנקודות הניסיון יצטברו להן.
הגרפיקה של המשחק בשוטף מעולם לא היה הצד החזק של משחקי WoW; מדובר בשיפורי ביצועיים מינוריים מאז יציאתו הראשונה של המשחק שהתרחשה למעלה מעשור, ועם כל הסימפטיה למשחק שמחזיק כל כך הרבה שנים בשוק, זה באמת לא יעזור – מדובר בביצועים שלא מספיקים כלל למצופה מהסטנדרט של משחקים מודל 2018. ועדיין, זה עובד. הרצינות והמקצועיות שב- Blizzardכל כך ידועים בזכותן הופכות את כל העניין הגרפי לנסלח למדי, גם אם יש כאן טקסטורות מרוחות, "קריעת" דמויות ואנימציות תנועה פשוטות למדי. במבחן התוצאה אי אפשר לזלזל במאות אזורים, אלפי דמויות ועשרות אלפי אנימציות, צמחיות, בגדים, כישופים, פריטי איסוף ושאר אלמנטים שהפכו את העולם של WoW לאחד המורכבים והמגוונים בעולם הגיימינג – הישג לא מבוטל כלל. התפאורה גם משתנה כמובן ותמצאו כאן באמת הכל מהכל: שדה קרב אימתני על לבה רותחת, התחמקות מחצים במדבריות שוממות ורדיפה אחרי דרקונים בביצות טובעניות.
זה לא סוד ששחקני WoW ירגישו מיד בבית. המשחקיות ממשיכה מיד לאחר עלילת חבילת ההרחבה האחרונה Legion ולא מעט מהפעילויות מתרחשות ב-Azeroth, במהלכן נקבל שרשרת המכונה Heart of Azeroth המעניקות תכונות מיוחדות לדמות. אם בחרתם להתחיל דמות מאפס, שישה גזעים מכל שבט עומדים לשירותכם, לצד גזע ה-Pandaren, אשר כולם מחולקים ל-11 תפקידים, ביניהם הלוחם, השאמאן, הכוהן, המכשף, הצייד וה- Paladinהקלאסי כמובן.
גולת הכותרת של משחקי WoW מאז ומתמיד היו שדות הקרב העצומים, שהכילו מיליוני שחקנים מרחבי העולם, המתוחזקים על ידי אחת מקהילות הגיימינג החזקות בשוק המשחקים. שיתופי הפעולה במהלך הקמפיין הראשי נהדרים – הקרבות מלאים בשחקנים מתחילים, מתקדמים ומקצועיים, וכשבכוחות משותפים הושגה עוד מטרה, כל השחקנים נהנים מנקודות ניסיון, צבירת אביזרים חדשים ולא פחות חשוב, הושגה חוויה מתגמלת מאוד מתחושת ה"ביחד" בשדה הקרב.
משחקי PvP (שחקן מול שחקן) יש גם יש, כולל אופציית War Mode, המאפשר להפוך את הדמות למטרה מבוקשת ביותר, על סמך מספר ההריגות שביצענו, כאשר ככל שנחסל יותר אויבים, כך נהפוך לנמלט פופולרי יותר בעיני חבריך למשחק, שרק יבקשו לגבות את הפרס על ראשינו. השינוי מורגש בעיקר ביצירת שיתופי פעולה מלהיבים שגורמים לקבוצת אנשים אנונימיים אחד לשני לרדוף אחרי מחסל מבוקש – ולחגוג על דמו בשיתוף רצחני ומפצה מאוד. די מהר גילינו שהמצב החדש מציע גם את הדרך הזריזה ביותר לצבור נקודות ניסיון, עד לרמה מקסימלית חדשה של 120. הבעיה במצב הלחימה החדש: גם שועלי קרבות שבזבזו לא מעט שעות במשחק עלולים למצוא עצמם בחוויית משחק מאתגרת ביותר, וכשהסכין תמיד מונחת על צווארנו, העדפנו לא פעם לבטל את סגנון המשחק ולהמשיך לקצור גלי אויבים עם בינה מלאכותית בלי חשש שנחוסל שוב ושוב.