- WiseBuy - HERO7 Black GoPro

שתף באמצעות:

מצלמת אקסטרים GoPro HERO7 Black גו פרו

סקירת wisebuy - מצלמת אקסטרים GoPro HERO7 Black גו פרו

הטוב
  • מבנה ממשק משופר
  • ייצוב תמונה מעולה
  • איכות טובה
  • שליטה מרחוק
  • שידור חי דרך אפליקציה
הרע
  • סוללה נוראית
  • ממשק אטי
  • הגדרות מסובכות ללא סיבה
בשורה התחתונה
ה-GoPro Hero 7 Black היא מצלמת אקסטרים מאוד אמביוולנטית. מצד אחד איכות התמונה טובה מאוד בהשוואה למצלמות אקסטרים אחרות, אך ממש לא מרשימה בהשוואה לסתם מצלמה סלולרית. היא מצלמת ב-4K ב-60 פריים לשנייה אבל רק אם אתם לא ליד תאורה חשמלית, כי קצב הפריימים נעול עם קצב הריענון כך שצריך לרדת ל-50 FPS כדי שהתמונה לא תהבהב, ויש לה שליטה מרחוק דרך אפליקציה שתהליך ההתחברות אליה ארוך ומסובך. למעשה הדבר היחידי שמבדל את הגופרו 7 בלאק בצורה חיובית הוא מייצב התמונה המעולה שמובנה בה. אותו מייצב עובד כל כך טוב, שבמקרים מסוימים הוא מסוגל להחליף מייצב תמונה חשמלי גדול ומסורבל, וזו בשורה אמיתית לחובבי האקסטרים.
הקדמה

חברת גופרו הייתה הראשונה והמובילה בשוק מצלמות האקסטרים במשך זמן רב. אך לפני כשנתיים הופיעו מצלמות אקסטרים מתחרות שעלו שליש וחטפו נתח שוק משמעותי מהחברה שפעם שלטה בו. ה-GoPro Hero 7 Black היא המצלמה הבכירה בסדרה החדשה של החברה, כשהיא מסוגלת לצלם וידאו מיוצב ב-4K בעד 60 פריים לשנייה ותמונות ב-12 מגה פיקסל. ניתן לשלוט בה דרך מסך המגע, הכפתורים המובנה, פקודות קוליות, אפליקציה ייעודית ושלט רחוק שנמכר בנפרד.






תודה ליבואנית GoPro בארץ DAA ספורט וטכנולוגיה על השאלת המצלמה לסקירה 

איכות הצילום (60%)

9.5

לא חד בצורה מרשימה

הגופרו 7 Black מאפשרת לצלם וידאו מיוצב בעד 4K ב-60 פריים לשנייה. זהו שילוב חשוב של רזולוציה וקצב פריימים שמתאים לסטנדרטים הגבוהים בתחום הווידאו המקצועי שאינו קולנוע שם הדרישות שונות למדי. התחושה הראשונה שקיבלנו כשצפינו לראשונה בסרטונים זה שהם לא כל כך מרשימים, כלומר החדות הכללית של הווידאו לא הייתה מרשימה במיוחד.







שלא תבינו לא נכון, מבחינת הפרדה ואיכות תמונה עדיין מדובר באחת המצלמות האיכותיות ביותר בשוק, אך בהשוואה למצלמה סלולרית, ורק בהשוואה למצלמה עצמה, לא מדובר בהבדל שיצדיק לרכוש אותה רק בשביל איכות התמונה.ככל שתצלמו באור יום, ככה המצלמה תעבוד בצורה האופטימלית. אך מספיק לעבור לאזור עם תאורה פחות אופטימלית ומיד רואים את מגבלות החיישן הקטן. בכך, וידאו שצילמנו בשעות היום במבנה סגור בעל תאורה מלאכותית, קיבלנו תמונה מלאה ברעש והפרעות. אך הבעיה האמיתית היא לאו דווקא באיכות התמונה, אלא בניסיון של המצלמה לשמור על רמת חשיפה גבוהה, והפחתה אוטומטית של קצב הפריימים. בעוד שהסיטואציה הזו לא מתרחשת כשאתם על מצב ProTune הידני, היא עדיין לא מאפשרת לנוע בין אזורי תאורה ללא התעסקות ידנית וזה לא פרקטי במיוחד במצלמה שלרוב מותקנת מחוץ להישג יד.







מצד אחד גופרו מוכרת לכולם כמצלמת אקסטרים ואלו פעילויות שלרוב מתרחשות בחוץ ובאור יום, אך החברה משווקת את המצלמה כפתרון מלא, הכולל שיתוף לרשתות חברתיות ואלו פעילויות שמתרחשות בכל שעות היום ובמקומות סגורים ללא תאורה חזקה.







גם תמונות

הגופרו הירו 7 בלאק תצלם תמונות בגודל 12 מגה פיקסל כששדה הראייה כזכור, הוא מעוות למדי בגלל העדשה הרחבה. כמו בדגמים קודמים, גם כאן ניתן לבחור בין שדה ראייה רחב ללינארי אך לא מדובר בשינוי ממש של העדשה, אלא תיקון דיגיטלי שבו המצלמה חותכת ומיישרת את העיוות הטבעי. בנוסף ישנו זום דיגיטלי שכמו בכל סיטואציה אחרת אי פעם, חסר תועלת בגלל שהוא מוריד את איכות התמונה שמלכתחילה אינה גבוהה. למעשה, גם מבט חטוף בתמונות מראה שצילום סטילז הוא לא החלק העיקרי במצלמה הזו, וכל מצלמה סלולרית עולה עליה בקלות. 



במצב עדשה רחבה


במצב עדשה צרה


בתנאי תאורה נמוכים


מדלגים מעל הזמן

בנוסף לצילום וידאו ותמונות, ניתן לבצע צילום דולג זמן או Time Lapse מבוסס וידאו או תמונות. הצילום מבוסס התמונות מאפשר לתכנת מרווחים שבין חצי שנייה לדקה בין כל פריים, אך לא ניתן לקבוע אחרי כמה זמן או תמונות הצילום יסתיים, כלומר אתם צריכים להיות שם כדי ללחוץ על הכפתור.






בצילום מבוסס וידאו ההגדרות הן זהות אך ישנו מצב חדש בשם TimeWarp שמזכיר את אפקט ה-HyperLapse שראינו לפני כמה שנים כאפליקציה לסלולר. במצב זה צילום הווידאו הוא רציף אך מואץ, וניתן לקבוע את הקצב עם מכפלות כמו שנעות בין X2 ל-X30, כלומר 5 דקות של וידאו יספקו 10 שניות של סרטון TimeWarp. 







ככל שתדחסו את הזמן יותר, כך התמונה תיראה חלקה יותר אך זהו לא פתרון קסם ויש לבצע תנועות מתוכננות ושקולות במצב זה, אחרת התמונה תרקוד הלוך חזור. שמחנו לגלות שגם במצבי טיים לאפס המסך כבה אוטומטית אחרי הזמן שהגדרתם לו - סעיף חשוב לחיי הסוללה הבעייתיים מלכתחילה. המסך הקדמי ממשיך לפעול כרגיל. 




יציב כסלע

לגופרו יש שני סעיפים שמבדילים בין המצלמות שלה ובפרט דגם ה-Black לעומת שאר המצלמות שנראות כמעט זהות: אפליקציה וייצוב תמונה. בעוד שבתחום האפליקציה גופרו רק קצת יותר מוצלחת, בתחום ייצוב הווידאו אין לה בכלל מתחרים.


המייצב המובנה מסוגל להחליק כמעט כל תנועה, חריפה ככל שתהייה ולמעשה כמעט מייתר את הצורך בגימבל חשמלי. אחד השינויים הגדולים שנעשו בדגם ה-7 מול ה-6 הוא שיפור מייצב התמונה המובנה. בהירו 6 בלק המייצב היה עובד עד שלב מסוים ואז כשזווית הגלגול הייתה חריפה מדי, התמונה הייתה קופצת בפתאומיות - משהו שיכול להרוס טייקים מצוינים. בהירו 7 בלק הבעיה הזו נפתרה וכעת במקום קפיצה יש תנועה מהירה אך חלקה וזה לבדו מהווה הבדל עצום ביכולת של המצלמה לייצב את התמונה כמעט בכל תרחיש.

נוחות השימוש (25%)

8

גו פרו עיצבה מחדש את הממשק המובנה ופישטה אותו משמעותית. עד כה הממשק של מסך המגע המובנה היה תרגום של הכפתורים המוכרים וכל פונקציה הייתה קבורה תחת ערמה של מחוות מבלבלות שלא נקלטו היטב, מה שעוד יותר תסכל. כעת הממשק מאפשר לעבור ברגע בין מצב טיים לאפס, וידאו ותמונות. בחלק התחתון של המסך ישנן הגדרות כמו רזולוציה, קצב פריימים ואם תרצו גם ההגדרות של מצב Pro Tune שמאפשר שליטה ידנית בווידאו ובתמונות.




הגופרו 7 תומכת בחיבור אלחוטי דרך ווי פיי לסמארטפון או טאבלט שעליו מותקנת האפליקציה הייעודית של החברה. תהליך החיבור נותר מתסכל ולא ברור אך עדיין אפשרי. דרך האפליקציה אפשר לשלוט בפונקציות השונות של המצלמה בצורה קצת יותר נוחה, ולראות שידור חי מעדשת המצלמה. פונקציה נחמדה שהתווספה השנה היא היכולת לבצע שידור חי מהמצלמה ב-720P, דרך הסמארטפון אל האינטרנט. אותו שידור חי מועבר בעיכוב של כמעט 5 שניות אך התמונה והקול מסונכרנים כך שהקהל לא מודע לעיכוב. 


למרות כל השיפורים שהמצלמה עברה, היא עדיין מצליחה לבלבל אותנו. למשל בתפריט הגדרת הרזולוציה, יחס התמונה המוגדר כברירת מחדל הוא 4:3 - מצב שבו אפשר להגדיר רזולוציה כמו 4K, אבל בלי ייצוב, ועד 25 פריים לשנייה. כשניסינו להחליף את ההגדרה, קיבלנו הודעת שגיאה שלא הסבירה שהמגבלה היא בגלל יחס התמונה אלא שפשוט אין תמיכה בקצב הפריימים הזה ברזולוציה הזו - מה שנראה לנו מאוד לא הגיוני עד שראינו בפינה את ההגדרה הבעייתית.




מתסכל ברמה בלתי אפשרית

אחד האתגרים בשימוש בגופרו הוא הדבר הבסיסי ביותר - לצפות במה שצילמתם באיכות ובקצב המקורי. היות וחומר שצולם ב-4K ב-50 או 60 הרץ נשמר על קובץ הדחוס ב-H.265 או HEVC, הוא דורש כוח עיבוד משמעותי כדי להפעיל אותו. היות ואנחנו משתמשים במחשב עם i7-7700 וכרטיס מסך Quadro M4000, אנחנו מרגישים בנוח לומר שמחשב הבדיקה מספיק חזק לנגן את הקובץ, אך בכל נגן שניסינו, הגענו לקצב נגינה שנע בין מקרן שקופיות למקרטע. אפילו תוכנת Quik של חברת גופרו עצמה לא מאפשרת להפעיל את הסרטונים בצורה חלקה, ומעל הכל, דורשת מאיתנו אימייל וסיסמה כדי להשתמש בה.




כשניגשנו לאתר החברה כדי לגלות מה ניתן לעשות, הם הנחו אותנו להקליט ברזולוציה נמוכה יותר ולכבות את ProTune. באמת תודה גופרו על התמיכה. לא ויתרנו. אחרי שעה וחצי של שיטוטים באינטרנט, גילינו שתוכנת Media Player Classic יחד עם חבילת הקודקים LAV, שאותה יש להגדיר כראוי כדי שתשתמש במאיץ הגרפי, מאפשרת לצפות בסרטונים כמעט ללא האטות בקצב התצוגה.


עצם העובדה שהחברה פטרה את עצמה מלהתמודד עם הדבר הבסיסי ביותר שאפשר לעשות עם המצלמות שלה, מרגיש לנו כמו זלזול. הרי קל מאוד לזרוק את האשמה על הלקוח ולומר לו שהמחשב שלו לא מספיק חזק, למרות שהוא עומד בדרישות שהם עצמם ציינו.




מהבהב פה

אחת התכונות בדגם החדש זו היכולת שלו לצלם ב-4K ב-60 פריים לשנייה עם טכנולוגיית הייצוב שהחברה קוראת לה HyperSmooth. כדי שתוכלו לצלם בקצב הזה עליכם לשנות את שיטת השידור ל-NTSC. אותה שיטת שידור נהוגה במדינות בהן החשמל פועל בתדר של 60 הרץ, ואילו בארץ התדר הוא 50 הרץ. המשמעות היא שאם תרצו לצלם בקצב הגבוה ביותר שהמצלמה מסוגלת, כל תאורה חשמלית שפועלת ברקע תיראה מהבהבת. בקצב של 50 פריים לשנייה לא תראו הבהובים שכאלה. קשה לנו לומר מדוע גו פרו בחרה לקשור בין קצב הפריימים לבין תדר החשמל, שכן ראינו מצלמות רבות שמסוגלות לתפקד בקצבים שונים בלי לשנות את התדר שלהן.


זו עדיין מצלמה מוגבלת

ההירו 7 בלאק היא אמנם מצלמה מאוד מוצלחת, אך בסופו של דבר היא עדיין מוגבלת למדי. בכך אין אפשרות לחבר מיקרופון חיצוני למצלמה בלי לשלם הרבה ולעשות ויתורים בעייתיים. בכך החיבור מתאפשר רק דרך מתאם שעולה 50 דולר והאטימות לנוזלים מתבטלת שכן יש צורך להסיר את דלת המגן. זו בעיה לאו דווקא בסביבה ספוגת נוזלים שכן אם אתם תחת המים למיקרופון אין הרבה משמעות, אלא בהקשר לצילומים בתנאי גשם קל והתזות מים - משהו שמאוד הגיוני שיקרה עם מצלמת אקסטרים, שתרצו לתעד דרכה חוויה כלשהי עם סאונד איכותי או לפחות ממוקד בכם.

סוללה (15%)

7.5

הסוללה מחזיקה כשעה של הקלטה כשהמסך, ה-GPS הוויפיי והשליטה הקולית כבויים. על כל אחת מהאופציות האלה תצטרכו לשלם בזמן שימוש וכל אלו יחד יכולים לקצר את זמן השימוש בחצי. זהו זמן שימוש בינוני ומטה שלא השתפר אפילו בקצת לאורך השנים, והוא נותר החלק הבעייתי ביותר במצלמות החברה.


כן יש כאן פונקציות שמטרתן לשפר את חיי הסוללה או לפחות לבזבז פחות ממנה. בכך אם אתם רוצים לבצע הקלטת וידאו רגילה לאורך זמן רב, תוכלו להדליק את המצלמה ישר להקלטה, וכשתעצרו את ההקלטה הנוכחית, המצלמה תיכבה אוטומטית. זו תכונה שהיא שמישה במיוחד כשאתם לא רואים את המצלמה, כמו שקורה כשהיא מותקנת על קסדה או על רכב.


להבדיל מדגמי ה-Silver וה-White של 2018, בדגם ה-Black הסוללה ניתנת להחלפה כך שעם מספיק סוללות תוכלו לעבוד כמעט ברצף. במקביל, אם אתם מוכנים לוותר על האטימות לנוזלים, אפשר לחבר את המצלמה לספק כוח חיצוני דרך חיבור ה-USB C המובנה בו.






תודה ליבואנית GoPro בארץ DAA ספורט וטכנולוגיה על השאלת המצלמה לסקירה