- WiseBuy - Call of Duty Black Ops 4 משחק מחשב

שתף באמצעות:

משחק מחשב משחק מחשב Call Of Duty Black Ops 4

סקירת wisebuy - משחק מחשב משחק מחשב Call Of Duty Black Ops 4

הטוב
  • מגוון מצבי משחק
  • קהילת שחקנים עצומה ופעילה
  • קרבות רויאל חדשים
  • מפות חדשות ועצומות בגודלן
הרע
  • ללא קמפיין ליחיד
  • סובל מבעיות טכניות
בשורה התחתונה
למרות היעדר הקמפיין ליחיד, המשחק Call of Duty Black Ops 4 הוא חגיגת מולטיפלייר שעומדת בזכות עצמה ומציבה רף חדש לקרבות רשת המוניים. רשימת השחקנים הפעילים לא נגמרת, המפות מפורטות ומדהימות בגודלן, מצבי המשחק אינסופיים וקרוב לוודאי שמעריצי הסדרה המפורסמת יתאהבו מחדש. לצד תוספת קרבות הרויאל החדשים, מדובר באחד ממשחקי הרשת המהנים שיצא לנו להכיר ובהחלט אחד המומלצים שבהם.
הקדמה
משחק הפעולה מגוף ראשון Call of Duty: Black Ops 4 פותח על ידי Treyarch והופץ ב-12 באוקטובר על ידי Activision לפלטפורמות PlayStation 4, Xbox One ו-PC, שגרסתו נבדקה בסקירה זו. הפעם המשחק החדש בסדרה המפורסמת נטול קמפיין ליחיד ומתמקד בעיקר במשחקי רשת מגוונים, הפרוסים על פני מפות ענק, מהגדולות שידעה הסדרה. אחד מהחידושים הגדולים ביותר במשחק הן הצטרפות קרבות הרויאל הפופולריים, שזוכים כאן לכינוי Blackout, המתרחשות בים, באוויר וביבשה.

עלילה (30%)

8

מפתיע לגלות שאין קמפיין ליחיד ב-Black Ops 4 והדעות של מעריצי COD בעניין זה חלוקות מאוד. סיכם זאת אחד מראשי Treyarch המפתחת כאשר טען כי רוב השחקנים מבזבזים הרבה יותר זמן במשחקי הרשת מאשר בקמפיין ליחיד, כך שאפשר להבין מה גרם להם להחסיר הפעם את העלילה שתלווה את המשחק, ומצד שני ההחלטה להשקיע עוד יותר במשחק הרשת. גם אם אין סיפור ראשי, צפו לדמויות עבר מסדרת Black Ops שיחזרו לסיבוב נוסף בקטעי מעבר מושקעים ואיך לא – נוכל גם להיכנס לנעלי גיבורי הסדרה ולשחק בדמותם, כאשר בין כוכבי סדרת המשחקים אפשר למצוא את Reznov, Mason, Woods ועוד.


עוד חשוב להוסיף שלמרות שאין קו ראשי לעקוב אחריו מבחינה עלילתית, מאחורי כל דמות בעלת מומחיות נמסר לנו רקע מסוים עליה, עם הדרכה מפורטת ופרקטית על שימוש הכלים שלה, כך שלא הוגן לטעון ש- Black Ops 4 הוא על טהרת המולטיפלייר בלבד.


גרפיקה וסאונד (30%)

9

נתחיל מהפן הטכני: יש לא מעט כשלים מערכתיים ולא תמיד הכל רץ חלק – חווינו כמה וכמה קריסות אבל למזלנו הן תמיד התרחשו במסך הפתיחה ולא במהלך משחק, כאשר היינו עלולים לאבד את צבירת נקודות הניסיון שלנו או להיזרק מהמשחק סתם כך. אין זה עניין של מה בכך: ניהול קהילת משתמשים כה עצומה, תוך תביעת כוחות מערכת אדירים מצד המחשב מהווים את המשוואה המושלמת לקריסה סדרתית של משחקים, אך לא כך הדבר ובפועל נהנינו מרצף משחקים זריז יחסית שמשמר מאוד את חווית האקשן שלשמה התכנסנו. נותר רק לקוות שייצא במהרה עדכון שיטפל בבעיות הטכניים שמאטות את קצב המשחק, גורמות לתסכול רב ובשורה התחתונה, מאוד מורידות את הרוח מהמפרשים.




כמצופה ממשחק פעולה רווי דם, הגרפיקה לא תתעכל בקלות אצל כולם: חלקי גוף שעפים לכל עבר, נתזי דם שצובעים את הנשק, שיסופים מהירים וחיסול קבוצת חיילים באמצעות לבנת חבלה הן רק חלק מהמחזות הגרוטסקיות שתזכו לצפות בהן במהלך המשחק. לטעמנו זה אכזרי, זה קשוח וככה בדיוק משחק אקשן רב משתתפים צריך להיראות.

גם קטעי המעבר מצוינים והסאונד המלווה אותם אותנטי להפליא. למרות שאין בפועל קמפיין ליחיד, כל בעל תפקיד (Specialist) זוכה לסיפור עלילתי כלשהו והסרטונים המלווים אותם עשויים ללא רבב, מהדיבוב המיליטנטי המופרך ועד למהלכים הכי קלישאתיים ושחוקים בספר - וזה פשוט עובד, הן ברמת האפקטים הקוליים, מהכדורים השורקים ועוד לקולות הפיצוץ, והן ברמת הדיאלוגים, המדובבים בבירור על ידי שחקנים מקצועיים.


משחקיות (20%)

10

מי שכבר שיחק בכותר או שניים של COD יכנס מיד לעניינים: התפריטים ולובי המשחקים ברורים מאוד וממהרים להכניס את השחקן ללב החוויה – כל שנותר הוא לבחור משחק, מומחיות מועדפת וקדימה לשדה הקרב ההומה. כך למשל נוכל לשחק בתור החובש עם היכולת המיוחדת לרפא את כל חברי יחידתנו בהקשת כפתור, להיכנס לנעלי החייל ה"כבד" ולשלוף את השריון החסין בפני כל ירי או לזעוק למסוק קרב לתמיכה מהשמיים וזימון טיל הלפייר להשטחת אזורים שלמים. הדרך לדרגות הגבוהות והשגת כלי נשק ועזרים מתקדמים היא כמובן דרך צבירת נקודות ניסיון: חיסול אויבים או אפילו רק לגרום פציעה שלהם, השתלטות על בסיסים, השגת דיסקיות ועוד. נקודות הניסיון גם חושפות את השחקן לשדרוגי נשק וכלים שונים: מצמצום הזמן לזריקת רימון ועד הגדלת המחסנית ברובה סער.



המפות המגוונות והעצומות מכילות את כל הפנטזיות של שחקן COD ממוצע: צוללת שקועה למחצה באנטרקטיקה, יער טרופי סבוך, סביבה אורבנית שהותקפה ממש לאחרונה, קרב גבהים במפעל או שדה דמים שנוצר בחוף אקזוטי – אין גבול ליצירתיות של מעצבי השלבים, וגם אם תוך כמה שעות משחק מספיקים להכיר את כל הדרכים המהירות להגיע ממקום למקום, יש בכך יתרון בלבד ואין את תחושת השעמום שנוטה להיצמד למשחקים פחות מפורטים.

בהיעדר קמפיין ליחיד, על רמת הקושי אין יותר מדי מה לפרט: המשחק ברשת קובע את טון הקושי כך שככל שתשחקו יותר, מן הסתם תשתפרו בהתאם, גם בעצמכם ובמקביל תזכו לשדרוג הדמות שלכם. באופן אישי נוכל להוסיף שרמת הקושי ברשת לא מרחמת כלל וברוב המקרים כנראה שתירמסו שוב ושוב על ידי שחקנים מהירים מכם פי כמה, אשר גם חמושים בנשקים מתקדמים יותר ומאובזרים בחפצים שמגדילים את כוחם. לזכות המשחק ייאמר שאין בכך יתרון משמעותי ולא פעם הצלחנו לחסל אויבים שהיו פי כמה וכמה רמות מאתנו – כך שבעיקר מדובר בתרגול ושוב תרגול.


משחק ברשת (20%)

10

חווית משחק הרשת היא ללא ספק גולת הכותרת של המשחק: ההרגשה מהוקצעת, תחרותית כנדרש, מתגמלת היטב והכי חשוב – מהנה מאוד. ההצלחה המטאורית של פורטנייט ודומיו נותנת את אותותיה וגם Black Ops 4 מצטרף לחגיגת קרבות הרויאל הענקיים, המכונה Blackout, אלא שכאן כללי המשחק מעט שונים: אין את הבנייה המסורתית, חציבת משאבים או ריקודים מגוחכים, אבל אקשן בקצב מצוין, המון נשקים לאיסוף, מפות עצומות, מחוות מצחיקות ו-100 דמויות ברחבי העולם שמוצנחות במסוקי קרב הנלחמות על המקום הראשון – יש גם יש.




לא היינו ממהרים להכריז שנולד מתחרה ראוי לפורטנייט האגדי, בעיקר בגלל המון חלקים מתים במפה העצומה, מטבע הדברים, שלעיתים סובלים מרמת פירוט לא אחידה וחוסר ההשקעה באזורים מסוימים על פני אחרים ניכרת. טקטיקת הניצחון כמובן לא השתנתה: השורד האחרון הוא המנצח הגדול וכל האמצעים כשרים – תוכלו לדרוס יריבים עם טרקטורון ולחבל כניסת בית עם C4 שימושי. לכאן או לכאן, Blackout מספק עוד צורת משחק התואמת לשוק הגיימינג הנוכחי, ובוודאי כזו שטרם הופיעה בסדרה וכבר בכך מהווה חידוש מרענן במותג הוותיק.


שאר מצבי המשחק הרבים עלולים להיראות מאוד דומים במבט ראשון אבל מציעים בנפרד חווית משחק שתתאים לכל סוגי השחקנים: וודא הריגה על ידי איסוף הדסקית של היריב, אתה מול שאר השחקנים, Capture the flag ו-Deathmatch קלאסיים, השתלטות על נקודות משתנות במפה ועוד. פתחנו במשחק Control ובתוך כמה רגעים עשרה סוגי לוחמים הפכו את שדה הקרב לבלאגן של ממש, כשבתורות תקפנו יעדים והדפנו גלי אויבים כשהגיע תורנו להגן על היעד. אולי מיותר לציין זאת, אבל הקהילה הסופר-פעילה של COD מורכבת משחקנים מקצועיים שלא היססו לבקר את שיטת המשחק שלנו, מה שבעיקר סיפק לנו המון רגעים מצחיקים שהוכיחו לנו עד כמה איננו ברמה של שחקני-העל שמבלים במשחק שעות רבות.



גם מצב זומבים הקואופרטיבי האהוב חוזר, הפעם עם 6 דמויות מוכרות ועוד 4 חדשות, עם יכולות ותוספות מרעננות משלהם, כולל 3 מפות גדולות שטרם נראו. מצב הזומבים הנפלא חושף רגעי שיתוף פעולה מסעירים, שלא נופלים מהמשחקים בשדות הקרב ה"מציאותיים" יותר, ועד לא שתחסלו גלי זומבים בכל הגדלים והמינים כשורת קו של 4 שחקנים במקביל – לא תבינו הישגיות מהי. ככל שהשחקנים שורדים, כך כמות הזומבים, כוחם והמהירות בה הם נעים גדלה משמעותית, כך שתוך 10 דקות כבר מצאנו את עצמנו חוגגים על ששרדנו בקושי רב סיבוב נוסף, בעיקר הודות לשיתוף פעולה מדהים שגורם למצב הזומבים להיות אחד ממצבי המשחק המפתיעים והמהנים ביותר במשחק.