סקירת wisebuy - משחק מחשב משחק מחשב Shadow of the Tomb Raider
- גרפיקה מדהימה – מסואמריקה מפורטת ומהפנטת
- חידות מגוונות ומהנות
- עלילה מצוינת, קרופט נחשפת יותר ויותר
- משחקיות נהדרת – קרופט דינמית מתמיד
- אינטליגנציה מלאכותית חלשה
- רמת קושי קלה יחסית
- אין משחק ברשת
הארכיאולוגית הבריטית המוכרת חוזרת לסיבוב נוסף, הפעם בחיפוש אחר העיר האגדית פייטיטי, במרכזה של באזור מסואמריקה האקזוטית והירוקה. עלילת המשחק ממשיכה חודשיים לאחר אירועי המשחק הקודם בסדרה, Rise of the Tomb Raider, כאשר אנו מגלים שקרופט ועמיתה Jonah הקדישו מאמצים בלעצור את הפעילות הצבאית של ארגון Trinity באזור. הסיפור נפתח באי הטרופי היפיפה קוזומל (מקסיקו), שתוך זמן קצר הופך לעי חורבות, לאחר שמכה בגן העדן צונאמי הרסני המרמז על האפוקליפסה הצפויה.
קאמילה לודינגטון מצוינת וממשיכה להעשיר באופי את קרופט, שכעת לא חוששת לחשוף רגשות מתמיד, מגלה המון אירועים מהעבר שהביאו אותנו לנקודות מסוימות בחייה, שגם גורמות לנו להבין את משימות המחקר שלה. יהיו שחקנים שיראו בכך רק גשר לקטעי האקשן שיבואו לאחר מכן אבל לטעמנו האנושיות הנחשפת מסבירה בפירוט את סיבותיה למשימות הארכיאולוגיות, מופרכות ככל שיהיו. לפעמים זה קלישאתי, לעיתים זה נשמע הגיוני אבל לכאן או לכאן – התכונות המנופחות של קרופט מבורכות ומאפשרות לשחקן יותר להזדהות עם הדמות הראשית.
באופן לא מפתיע מדי, מפתחי המשחק כבר מנוסים במסעי קרופט בערים אגדיות, במערות קסומות ובקברים מסוכנים. ההרגשה לפעמים מצמררת ומלחיצה, ולעיתים גורמת לשחקן לשפשף את העיניים בתדהמה מול נופי מקסיקו המרהיבים. גם בהגדרות הגרפיקה הגבוהות ביותר המשחק עובד ללא רבב – אין קריעות טקסטורה או שיהוקי מערכת: Shadow of the Tomb Raider חף משגיאות ולמרות האזורים הענקיים והמפורטים בחיים נושמים, לא נתקלנו בבעיות באגף הגרפי.
דמותה של קרופט גמישה מתמיד ובכותר הנוכחי הצטרפו עוד כמה תנועות המאתגרות את דרכי ההתמודדות שלה להיחלץ ממצבים סבוכים. הסיטואציות המסוכנות באמת מגוונות ולא נוטות לחזור על עצמן: נתקענו על חבל בין שמיים לארץ, רצנו לרוחב קיר תוך תמיכה בגזע עבה וקפצנו בין צוקים בזכות גרזן ששימש כחבל דילוג. קשה להסביר עד כמה מהנה המתח בשיאו של רצף קפיצות נכון וצליחתו, עד להגעה לקרקע בטוחה, מה שהופך את המשחקיות למצוינת ולו בשל מגוון המכשולים שמאתגר את השחקן ולא מותיר לו נתיבים יבשים לניווט.
המשחק נטול מולטיפלייר וחבל שכך. יכולנו לדמיין טורניר Deathmatch או Co-op כנגד אויב משותף אבל לצערנו כל שהמשחק יודע להציע הוא חווית יחיד מבוססת מערכת הישגי Steam (63 הישגים סך הכל) כפי שאפשר למצוא ברוב המשחקים הפופולריים כיום. לזכותו של המשחק ייאמר שהתוכן העצום בו אמור להכיל לפחות 20-30 שעות של משחק במסגרת העלילה הראשית ואולי כפול מזה כדי להשיג את כל פריטי האיסוף, להשלים את יתר משימות המשנה, חקירת קברים ועוד. קיימים גם הישגיים קהילתיים, כמו השלמת משימה בזמן נתון כשהתגמול הוא נשק מוזהב או תחרות "התמונה המושלמת" שנלקחה תחת "מצב מצלמה" – אך כאן בערך עניין השיתופיות של חוויות מהמשחק מסתיים.