אחד החידושים הבולטים שמשכו את תשומת ליבנו היה סורק תלת ממד מובנה. זוהי אפליקציה ייעודית המסוגלת להשתמש בחיישן הלייזר המובנה במצלמת ה-Face ID הקדמית, כדי לסרוק אובייקטים וליצור מהם מודל תלת ממדי.
עד כה ראינו אפליקציות מבוססות ענן שמאפשרות להשתמש במצלמה האחורית כדי לסרוק חפצים בתלת מימד, אך אלו היו מבוססים על ניתוח התמונות הדו מימדיות דרך שירות ענן ובסופו התקבל מודל לא חד במיוחד. זוהי הפעם הראשונה שנעשה שימוש בחיישן מסוג זה וזה מרגיש לנו רק הגיוני, כל תפקידו של החיישן הוא לזהות אובייקטים תלת מימדיים כמו הפנים שלכם, אז למה שלא יעשו איתו עוד משהו?
התכונה שתהייה זמינה בסוף נובמבר הודגמה בפנינו עוד באירוע ההשקה של המכשיר, שם המדגים סרק בובת פרווה של דוב פנדה. הסריקה לקחה כדקה וחצי ובסופה התקבל דגם תלת מימדי מדויק ונקי של אותו דוב. בהמשך, אם מה שסרקתם הוא חפץ דמוי אדם, כלומר יש לו ידיים רגליים וראש, אפשר להנפיש אותו. האפליקציה מלבישה לו שלד וירטואלי ומאפשרת למשתמש לבחור מבין מגוון ריקודים ותנועות חביבות, בכך הבובה הדוממת כביכול מתעוררת לחיים. בנוסף, אפשר להשתמש ביכולות ה-AR של המכשיר כדי כביכול להקרין אותו על הרצפה לידכם, כלומר אתם רואים אותו על המסך עומד בעולם באמיתי.
הטכנולוגיה הזו מוגבלת מטבעה, ממש כמו הגרסה המקצועית היקרה שלה. אפשר לסרוק רק חפצים שאינם שקופים או שוברים ומחזירים אור, כלומר בלי משקפיים או כלי זכוכית. כמו כן, עד שלא נקבל את זה לידינו, לא נדע עד איזה גודל אובייקט אפשר לסרוק והאם כולו חייב להיות מול הסורק כדי שזה יעבוד.
גימיק נחמד שלא בוצע בהצלחה יתרה הוא ה-3D Live Emoji שמאפשר להנפיש פרצופים של חיות וכדומה עם סורק הפנים המובנה. זה עובד בסדר אבל לא חלק כמו באייפון.
למייט 20 פרו יש שלוש מצלמות שונות שפותחו בעזרת חברת לייקה: המצלמה הראשית 27 מילימטר שלה שדה ראייה סטנדרטי תצלם תמונות בגודל 40 מגה פיקסל f1/.8, הרחבה ביותר - 16 מילימטר f/2.2 תצלם תמונות בגודל 20 מגה פיקסל ועדשת הזום - 80 מילימטר f/2.4 תצלם תמונות בגודל 8 מגה פיקסל.
זהו מכשיר הפרימיום הראשון עם שלוש עדשות מהסוג הזה, כלומר עדשה רחבה, רגילה וזום אופטי X3, לרוב הזום הוא X2 וההבדל משמעותי. היכולת להתקרב בצורה משמעותית לאובייקט גרם לנו שוב ושוב לגשת לבחור בטלפון הזה כמצלמה הניידת שלנו, כי ידענו מראש שלא משנה מה הסיטואציה, אחת מהעדשות תתאים. המעבר בין העדשות אינו חלק כמו באייפון אלא קופץ בצורה בולטת. זה לא קריטי בצילום תמונות אך אם אתם מצלמים וידאו אתם תראו את התנועה הפתאומית וזה פחות נעים לעין.
היות ויש למייט 20 עדשות שונות שלכל אחת מהן יש חיישן שונה, התוצאה משתנה כל הזמן בהתאם לתנאים. המצלמה הראשית סיפקה באופן עקבי תמונות חדות, בהירות, מלאות פרטים ונטולות רעשים. ב-40 מגה פיקסל היא מסוגלת ללכוד הרבה פרטים ואף לאפשר הדפסה באיכות גבוהה אם אי פעם תרצו. המצלמה הרחבה זו עם ה-20 מגה פיקסל אמנם פתרה לנו בעיה טכנית אך לטעמנו היא דווקא הכי פחות איכותית מבין שלושתן בעיקר מבחינת הצבעים שהיו הכי פחות קרובים למציאות.
מצלמת הזום הוכחה כפרקטית מאוד אך היא סיפקה תוצאות שנעו בין מצוינות לאיום ונורא. בכל פעם שהופעל מצב פורטרט בעדשה הזו, המצלמה עברה לזום דיגיטלי X2 מה שגרם לתמונות להיראות לא חדות. כשזה עובד כראוי, התמונות מוצלחות מאוד ואפילו ישנו עומק שדה טבעי שנוצר בגלל אורך המוקד הארוך, משהו שמאוד מוסיף לטבעיות של התמונה.
מצב לילה
לוואווי יש מצב לילה מצוין המאפשר לבצע חשיפה ארוכה ללא טשטוש ובכך להשיג תמונות מרשימות מאוד בתנאי תאורה בעיתיים. הקונספט נחמד והתמונה באמת נראית מוארת יותר אך היא מלאה בעיוותים מוזרים בתמונה כך שזה פרקטי אולי לצילומי נוף לילה ופחות לאובייקטים ואנשים מלאי פרטים.
אחת החברות הראשונות שהציגו פענוח של אינטלגנציה מלאכותית בתמונות היא וואווי. עכשיו היכולת הזו התקדמה בצורה משמעותית ומאפשרת למצלמה לזהות במדויק את הסצינה שאתם מצלמים. בכך שמיים כחולים, מסמכים ואפילו מבנים עתיקים - כל אלו המצלמה מזהה ומשנה את ההגדרות בהתאם.
לטעמנו הפונקציה הכי פרקטית הייתה זיהוי כמות האנשים בתמונה ושינוי העדשה בהתאם או החלפה למצב פורטרט שבו ישנו אפקט עומק שדה. בכך, אם פתחתם את אפליקציית המצלמה והיא כברירת מחדל על העדשה הבינונית, המצלמה תזהה אוטומטית שיש הרבה אנשים מולכם וכדי לצלם את כולם כדאי לעבור לעדשה הרחבה יותר והיא פשוט תחליף למצב הזה מבלי שתיאלצו לעשות דבר. דוגמה אחרת היא שאתם מצלמים אדם אחד, המצלמה תזהה את פני המצולם ותעבור אוטומטית למצב דיוקן שמטשטש את הרקע. בכל מקרה אפשר לבטל את התכונה אם לא רוצים להשתמש בה.
הופתענו לגלות שהתקן המקסימלי לצילום וידאו הוא 4K ב-30 פריים לשנייה ולא 60, כמו שראינו במכשירים מתחרים. איכות הווידאו מאוד משתנה אם אתם מזיזים את המצלמה הרבה או מעט. מצאנו שיש מעין עיוות מוזר בצד הפריים שאליו התנועה נעה. כלומר אם אתם זזים לימין, מופיע מעין מלבן כהה בצד ימין של הפריים, שהולך וגדל בהתאם לתנועה שלכם. זה נראה כמו תופעה של מייצב התמונה המובנה שאגב עובד מצוין בכל העדשות ובעיקר בעדשה הראשית שבה גם איכות הווידאו הטובה ביותר.
הסרטונים נראים מצוין, הם חדים והצבעים טבעיים ביותר. אך יותר מדי נתקלנו בחוסר חלקות בווידאו ובמיוחד במעבר בין עדשות אך זה נראה כמו בעיית תוכנה כך שייתכן והיא תיפתר בעדכון תוכנה בעתיד.